aysetatileciksin

BANA BİR ŞARKI SÖYLE

Posted on: Ağustos 6, 2014

iftar

“Sen aşk şiiri yazamazsın Hasan Hüseyin/Çünkü aşk, şiirden önce gelir sende” der Hasan Hüseyin. Şiir önünde gitmelidir her şeyin, ozana göre. Bir Mona Rosa vardır, yıllar sonra televizyona çıkar Muazzez Akkaya, “Sezai bana çok aşıktı, ama ben yüz vermedim” tadında laflar eder. O şiirin değdiği yer sızlar içimizde. Ciddi ciddi fiziksel acı çekeriz. Bir Mona Rosa vardır, Muazzez Akkaya yoktur çünkü. Aşka hürmet etmeyen, şiirine hürmet edebilir mi? “Kapat pencereni, perdeleri çek, Mona Rosa seni görmemeliyim” diye söyleniriz de sesimizi duymaz Muazzez.

Bilenler bilir Ankara’da Yüksel Caddesi ile Konur Sokağın birleştiği yerde İnsan Hakları Anıtı vardır. Nam-ı diğer “kitap okuyan teyze”yi bir akşamüstü birinin boyadığını gören Konur Sokak ahalisi, “hoopp hemşerim napıyorsun?” diye adamın üstüne yürür. Mahallenin kızına saldırılmış gibi bir dayılanma söz konusudur. Adam elindeki fırçayla cevap verir, “benim eserim efendim, istediğim gibi boyarım”. Heykelin heykeltıraşıdır karşımızdaki, sanat sanat için, sanat toplum için, sanat eseri kime ait gibi harbi ciddi meseleler dolanır kafamızda saniyeler içinde. “Boyarsın eyvallah da, öyle istediğin gibi boyayamazsın” diye bir laf çıkar birinin ağzından. Arkasına sığındığımız, boynuna sarıldığımız kitap okuyan ablamızı kimseler öyle kafasına göre boyayamaz.

Memleketin dört bir yanından toplanıp gelen yıldızlar Sezai Karakoç’un o cânım şiiri eşliğinde birleştirilir sonra. Dünya sürgünümüz uzar da uzar. Şiir ki, bizim en eski suç ortağımızdır, biz ne işlediysek, onunla işlemişizdir. Yani ki, o son şiiri istismar etmeyecektin. Şimdi sakin ol ve o prompterı yere bırak.

En sevdiğimiz aşk şarkılarının müellifleri ve dahi solistleri muktedir sofrasında iki paralık ederler o cânım şarkıları. Bilmez misiniz ki, devrim şarkılarını kendi yoldaşlarına rakı sofralarında söyletmeyenler, aşk şarkılarını da muktedir iftarlarında söyletmez size. “Hani dünya tatlısı” şarkılarımız vardı onları bırakın, ekstralar ve ikbal sizin olsun. Ya da batsın bu dünya.

Yurdum solu, sen yine de bize bir şarkı söyle, içinde hep umut olsun. Ki uzamasın dünya sürgünümüz.

 

Yorum bırakın